Veckans OPI-Blommor

Publicerad 2016-04-05 21:39:28 i NotD, veckansOPI,

Förra året fick jag nys om Katarzyna som driver Lynieczka på Instagram. Hon är HELT fantastiskt duktig på att måla blommor. Helt otroligt duktig verkligen. Så med hjälp av hennes bilder sätte jag mig ner och övade och övade, och det blev lättare och lättare. Jag blev faktiskt riktigt duktig på att måla blommor. Och då menar jag inte sådanadär rosor som man gör med dotting tool, utan de man målar med pensel. Nu var det ett tag sedan jag målade sådana, eftersom det tar lite tid och ansträngning. Och eftersom mitt jobb inte tillåter nagellack får jag måla så mycket jag orkar på helgerna och sedan posta det under veckan.
I alla fall, denna veckans tema är blommor och jag har ännu inte hunnit med att måla några sådär fina blommor som jag vet att jag kan, utan gjort de enkle. Stämplat och använt dotting toolet! 
Först använde jag min nya favorit stämpel platta, från Born Pretty Store. Och nästan alla färger från OPIs nya Soft Shade kollektion. Jag stämplade och målade sedan på själva stämpeln. Målade med top lack över det lät det torka pillade bort det och la sedan motivet över min nagel.
Ska försöka ta bilder på tillväga gångs sättet nästa gång jag gör så!
Använde nämligen samma metod till följande mani
Jag har grundat med OPIs base coat, såklart. Det gör jag alltid. Mina naglar blir på så sätt inte missfärgade och på mina naglar sitter färgen bättre då! Sen har jag Take a right on Bourbon från OPI New Orleans kollektionen, blommorna är från samma kollektion, Spare me a french Quarter? och Suzi nails New Orleans. Här har jag också stämplat med stämpelplatta från Born Pretty Store och när jag fått upp färgen på stämpeln så målar jag i resten för hand där innan den tillslut får hamna på nageln.
 
Mani nummer 3 är rosa i överflöd! Använde mig såklart av några av de rosa lacken från Opi Hello Kitty.
Look at my bow! Starry-eyed for dear Daniel, Lets be friends! och I'm sooo swamped!
 
Den röda tråden genom dessa tre lack får vara att jag stämplat ed samma stämpel platta från Born Pretty Store. Tog verkligen jackpot på den plattan, såååå många fina tryck!! 
 
Jag hoppas kunna få tid till att måla en riktigt fin design med handmålade blommor, men det ser svårt ut....
 
På torsdag tänkte jag dela med mig av ett riktigt klassiskt lack. Jag hittade det i London och blev så glad över det. Jag inbillar mig att det är Lacket med stort L för en OPI älskare. Kan ni gissa vilket det är? 
 
/Hanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela