Depend Cosmetic 7 Day summer BFFs forever

Publicerad 2016-06-11 17:10:18 i Depend, Kollektioner, NotD, Swatches,

Ja hörrni nu har det varit tomt här ett tag och det är dags för mig att ta  tag i to do listan. 
Livet kommer som bekant i mellan. Fullt upp med två bröllop, varav det ena i Holland, samt jobb och sen en förkyld sambo. Vi vet ju alla hur jobbiga de kan bli de små liven! ;)
 
Nu tänkte jag i alla fall dela med mig av swatch bilder på Depends BFFs forever kollektion.
Den låg med i paketet de skickade tillsammans med Colour pop kollektionen, den viste jag att jag skulle få medans BFF var en överraskning! Tusen tack för förtroendet att få prova era produkter!
 
Alla bilder är tagna av mig, jag har målat utan både bas och top lack, i brist av tid. samt att jag ville se vilken finish de olika lacken hade! Kollektionen gör sig dock bäst ihop med Depends 7 Day starter kit som jag också fick med.
 
Här ser ni de 7 lack som ingår i kollektionen. För mig känns det som en riktigt bra bas kollektion. och en riktigt bra vänskap har ju en trygg bas så det passar ju fint in!
 
Först ut har vi nr 7087. Ettt mycket skirt lack men jag kan tänka mig att det passar utmärkt till franskmanikyr! Det skimmrar också otroligt fint och det syns lite på bilden. Vid första titten på flaggan såg jag inte det, men vid aplicering ser man ett blått skimmer. Riktigt fint verkligen. Det bästa tycker jag är att det blir inte tjockt. Jag har två lager på bilden men det dyns knappt och känns knappt vilket jag tycker är riktigt bra!
Nr 7092 Här har vi anledning nr 1 till att jag valt att inte måla med toplack, denna KANON snygga rosa torkar matt! Åh den är så rackarns snygg. Två lager men kunde om man målat tjockare lager gått på ett!
nr 7091 Här har jag faktiskt användt hela 7 day starter kit, eftersom jag bar detta lacket innan jag började swatcha. En mild lite ljus lavender färgat lack, som jag verkligen gillar. Sådär mjukt å lagom. Beroende på vad man sätter till kan det både dra åt det lila eller gråa hållet!
Nr 7090 Detta är verkligen ett riktigt pool blått lack! Bilden gör inte riktigt färgen rättvis annat än att den är snygg!! Formulan trodde jag skulle påminna om den rosa eftersom denna också verkade torka lite halvmatt. Men denna var något tunnare, så tre lager har jag på ett par naglar.
Nr 7086 En kamel brun nyans, kan man förresten skriva så? Haha jag har aldrig varit nära en kamel men tänker ändå på dem när jag ser detta lacket! Två lager för full täckning.
Nr 7085 En mörkare nyans av föregående, också en troligt snygg basfärg. En jag kan tycka är så himla snygg på andra men själv har svårt att använda. Jag vill ha mera färg.
Nr 7093 Ett snyggt  grått lack som täcker på två lager. Grått är nästan det nya svarta i nagellacks världen. Enkelt stilfullt, lagom med färg och passar till allt!
 
Överlag som jag skrev tidigare är detta en snygg bas kollektion, formulan är över lag bra, alla täcker mer eller mindre på två lager och, det är sååå sällan jag målar ett lager även det skulle täcka på det. Kul att de torkar både matt och blanka. Och så ÄLSKAR  jag Depends pensel. Den är bred och platt och linjen vid nagelbanden blir så himla snygg med denna pensel. Jg vet att inte alla gillar den men jag verkligen avgudar den, lackningen går snabbt och i princip kladdfri!
 
 
/Hanna
 
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Ovanstående lack har jag fått från diverse företag i resensionsyfte. Bilderna och åsikterna är mina egna och går givetvis inte att påverka.  Är ni intresserade av ett sammarbete tveka inte att höra av er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela