IsaDora - Jeanious

Publicerad 2016-05-01 12:35:37 i IsaDora, NotD,

Så i fredags i väntan på tåget hem firade jag in helgen med att gå in på Åhlens och köpa 3 av IsaDoras Jeanious lack. 
Kollektionen består av 6 lack, alla i blåa nyanser. Ni fattar att jag är kär i denna kollektion va??
Två creme lack, två Velvet matte lack, ett shimmer och ett Sugar nail lack.
Jag var väldigt sugen på Sugar nail lacket men det var tyvärr slut! 
Så jag köpte de två velvet matt och det ena creme lacket... än så länge.. hehe Efter att ha provat de här tre är jag rätt säker på att jag kommer införskaffa de tre andra också... ops...
 
I alla fall här kommer flaskbilder och swatches
 
Nyligen köpte jag nya glasögon varav det ena paret har bågar klädda i jeanstyg! Så de passar ju utmärkt ihop med dessa lack!
Först ut 833 Bootcut
Ett mörk blått velvet matt nails
På bilden bär jag tre lager, det täckte på två men med blixten lyste det igenom lite, därav det tredje lagret! 
Jag bär inget baslack och inget toplack. Lacket torkar till en lite halvmatt finish, vill man få den ännu mer matt så kan man ju givetvis använda ett matt topcoat. Men jag tyckte nog det räckte såhär. 
Nummer två ut är 832 Flared
Ett ljusblått Velvet matt nails. Måste erkänna att jag var lite skeptisk mot detta efter att enbart titta på flaskan. 
Men alltså WOW vad flaskbilden inte visar är att lacket är fyllt med härligt glitter som får naglarna att shimmra såååå fint!
Vet inte om ni riktigt kan se hur det shimmrar, men det gör det och det är snyggt! Även detta lack torkar halv matt. Och jag är så glad att jag valde just detta. Jag har tre lager även här, men det kunde också ha räckt med två beroende på hur tjocka lager man målar. 
Här ser man hur det shimmrar lite mer! ett riktigt vackert lack som jag verkligen kommer använda mycket i vår!
Sist, än så länge... 524 Slim fit
Ett klar blått creme lack.
 Här har jag målat med tre lack och som de andra är det utan baslack och toplack.
Det är ett väldigt fint blått lack och som ni ser är det riktig fin glans. Men jag vet inte, jag har ju ett par sådana här lack sedan tidigare så det var kanske inget WOW lack, inget speciellt med det typ. Om man jämför med de andra.. Men formulan är bra och jag ÄLSKAR IsaDoras borste!! Det är bara på lillfingret som man får ta det väldigt nätt men det går bra ändå, och kanterna blir så väldigt jämna direkt!
 
Ja det var flaskbilder och swatches. 'över lag är jag himla nöjd med dem alla tre, inget lack är likt det andra.
Och IsaDora gör verkligen snabbtorkande lack! Även fast jag målade tre lager, tunna visserligen så tyckte jag att det torkade fort!
 
Nu återstår bara att se hur långt tid det tar innan jag köpt på mig de tre resterande lacken.. ;)
 
Alla lacken är köpta på Åhléns för 79kr styck som är det rekomenderade priset, flaskorna innehåller 6ml.
 
/Hanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela