Depend- Autumn 2016 - Glam Rock

Publicerad 2016-09-19 15:56:44 i Depend, Kollektioner, Swatches,

Här kommer så swatch- bilder och recension av Depends sista höst kollektion.
För att se recension av de andra höst kollektionerna, tryck för Rewind HÄR Force of Nature HÄR Holo Fantasy HÄR 
 
Glam rock består av 12 riktigt snygga lack, endast tre av tolv är creme lack och de andra är antingen shimmer eller glitter lack. Efter att bara ha tittat på dem vart jag mest sugen på de gröna och blå lacken och de coola vita glitter lacket.
 
Depend själva beskriver kollektionen såhär:
" Höstens färgpalett i Glam Rock går i mörkare toner. Djupt mörkblå och grönt eller lyxigt lila och röd. Vilken färg du än väljer kommer dina naglar att bli dramatiska men eleganta. Ett hett tips är att applicera dekorationsnitar eller stenar på naglarna för ett riktigt glammigt slutresultat. "
 
Kollektionen finns i butik seda v 37 och kostar 25kr/st.  Ni kan hitta den på ICA, Cubus, Lindex, H&M samt välsorterade parfymerier.
 
Nu lite flask och swatch-bilder. På alla bilder har jag två lager, och inget toplack för att se hur det torkar.
 
497
Först ut, denna skogsgröna skönhet. Verkligen ett riktigt höstigt lack, som faller mig i smaken. Är något ljusare Ir Och täcker riktigt fint på två lager.
496
 
Detta var en riktigt överraskning! Ser ni har matte det torkar? Riktigt tjusigt verkligen. Jag användet detta lack till en mani förra veckan som ni ska få se ( ligger redan ute på min instagram) där jag har använt toplack på och fått det glansigt och det är lika fint då! Eftersom det finns både guldigt smått, smått glitter samt grönt smått och stort glitter får lacket ett riktigt fint djup.
499
Ett ljuvligt havsblått lack som är så snyggt. kanske något ljust för min smak. Men det täcker bra och shimmrar fantastiskt fint!
498
Ja vid detta laget borde ni veta vart jag står kring denna typen av lack.. Hehe. Jag får inte nog! Detta är något mörkare än de jag har sedan innan och jag är verkligen kär i det!
501
Detta är en fin färg, men jag kan tycka att det är lite tråkigt i förhållande till övriga lack i kollektionen, ett svart creme lack hade kanske passat bättre in?
500
Jag tycker detta lack påminner mycket om OPIs Do you have this color i Stock-holm? som är fint. Jag gillar det, men som med föregående. lite för enkelt jämfört med övriga lack!
419
 I vanliga fall är jag ju ingen fantast av de svar/ färg shimmrande lacken, men detta är riktigt tjusigt! Påminner om Chanels Taboo som är vrålsnyggt! I solen skimrar detta otroligt fint, och det täcker faktiskt riktigt bra på två lager!
495
Detta lacket blev en riktig överraskning just för att det nääästan täcker på 1 (!!) lager. Helt otroligt, det har jag aldrig varit med om i denna typen av färg och shimmer! Jag trodde inte detta skulle vara någon höjdare färgmässigt för mig, men jag får ta tillbaka det. Det är snyggt och ibland vill man ju faktiskt ha ett rosa shimmer lack på naglarna!
493
Åh här kommer nog min favorit, jösses alltså! Det skimrar så fint i koppar och är ett måste i min höst-lack garderob!
491
Här trodde jag nästan att lacket skulle torka som ett struktur lack. Men det gjorde det inte. fint ovh passande för kollektionen men jag känner att jag sett det förr.
492
Här var en ny typ av lack. Som i min mening är så fult så att det blir snyggt. Ett brunt lack med guldiga glitter flakes i. Jag vet inte hur, men Depend lyckas med det!
494
  Mjo.. jag blev lite besviken på detta lack. Kan ju ha varit för att jag smetade på det liite för tidigt och det blev randigt istället för prickigt. Tyvärr var det svårt att få tag i de större vita prickarna, de små kommer med hur lätt som helst och går bra att applicera, men de stora som för mig lite gör hela lacket stannar tryggt kvar i flaskan.
Hade jag gett det lite mer tid hade jag kanske blivit mer nöjd med det, men so far får resultatet bli Mjaaaa..
 
 
 
 Så det var det, sista höst kollektionen från Depend, som jag vet om ;)
Är det dags för julen nu?? :D:D:D:D:D ( längtar...)
 
Jag gillar denna kollektionen, det är en av mina favoriter faktiskt, den ger mer än den tar och det är ju bra.
 
Jag tänkte göra ett inlägg där jag jämför de olika höst kollektionerna från Depend för att se likheter och vilken av dem som blivit min absoluta favorit!
 
/Hanna
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela