OPI Soft Shades 2016

Publicerad 2016-03-31 18:01:21 i Kollektioner, NotD, Opi, Swatches,

Så jag vet att jag är tidigt ute med denna kollektionen. Den kommer släppas i Sverige i mitten på April. Men när min UNDERBARA sambo tog med mig in i himmelriket för OPI älskare i Prag och de hade hela kollektionen kunde jag inte undvika att köpa 4 av dem!
Helgen efter var vi i London och där fick de två resterande från kollektionen följa med hem!
 
Så här kommer flaskbilder, swatch bilder och en lite kommentar om varje!
 
 
OPI släpper en ny Soft shades kollektion varje år, oftast i ljusa rosa nyanser, förra årets kollektion var super söt, vem mins inte Petal soft, det urgulliga blomsster glitter lacket!
Årets kollektion består av 6 tjusiga pastellfärger. Jag var lite orolig för täckningen eftersom dessa typer av lack ofta kan vara lite skira. Men överlag var det inga problem!
 
This cost me a mint
 
En fin ljusgrön nyans som täcker fint på två lager. 
 
It's a boy!
Som namnet hintar är detta ett riktigt sött babyblått lack som täcker fint på två lager. Vad jag har förstått finns det ett som heter It's a girl, såklart. Har förstått att världen står i två lag här, ett som tycker det är sött och lite kul. OPI har ju alltid roliga namn på deras lack. Och ett lag som tycker det är steriotypiskt att det blåa heter It's a boy. Jag blir lite trött på sådant och ger OPI tummen upp för det här!
 
I am what I amethyst
 
Ett lite grå lila lack som jag kan se mig själv använda mycket till våren och sommaren. Jag kan hinta om att det är riktigt snyggt med ett matt top coat över!! Detta var någit skirare än de andra så jag har tre lager här. Visserligen tunna!
 
Stop I'm blushing!
Detta är också ett sådant klassiskt snyggt ljusrosa lack som är snyggt till precis allt! tre lager ger full täckning och jag tror detta blir ännu snyggare när man fått lite färg på händerna!
 
One Chic chick
 
 
Som jag har väntat efter denna typen av gul!! En ljus men lite kallare gul. täcker fint på två lager. och får mig att säga MUMS!
 
It's in the cloud
 
Också en lite dammgi grå aktig nyans av vitt. Eller pastelligt kan man kanske kalla det ;) men vitt är alltid snyggt och om man vill kan man ju ha denna under de andra för stt få täckning snabbare.
 
 
Jag gillar verkligen denna kollektionen, kul med lite mer färg och vad passar bättre än pasteller till våren liksom?
JAg vet att två av dem är riktigt tjusiga med matte top coat över och jag kan tänka mig att de andra är minst lika snygga i det!!
 
Vad tycker ni om kollektionen? :)
 
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela