Depend- 7 Day Autumn 2016 Force of Nature Swatches

Publicerad 2016-09-02 10:12:33 i Depend, Kollektioner,

 
Så hörrni, är ni redo för mina swatchbilder på delar av  Depend's höstkollektion Force of Nature?
Jag fick ju som sagt hem 8 av lacken, kollektionen består av 14 lack. De finns redan i butik och kostar 39kr/st
Lacken gör sig bäst ihop med Depend's 7Day Starter kit, för att få hållbarheten och glansen. Jag har dock swatchat utan bas och toplack, för att få mer info om hur lacket torkar och struktur!
 
Lite flaskbilder, ser ni katthår beror det på att Harry, vår katt... Har fått riktig dille igen på att kura ihop sig i min photobox. När jag lyft ner honmo och radat upp nagellacken och tagit bild, satte jag mig för at swatcha och när jag sedan ska ta bild igen, vem har då lagt sig tillrätta PÅ nagellacken! Aaaahhh, HARRY. Själva mattan i photoboxen är förstörd efter att jag fått tvätta den då Harry inte torkat tassarna när han krupit in. Så det gäller att placera lacken rätt för att inte få med de slitna fläckarna!
 
'
 
 OKej dags för swatchbilder!
 
Mother Nature 7094 Ett snyggt beige lack med lite brunt i sig, som faktiskt inte skär sig mot min hudton. På bilden ser det lite tveksamt ut, men den är snygg. PÅ Bilden ser den något mörkare ut också, konstigt nog. Två lager har jag på bilden och det täcker bra!
Wild Berries 7096 På förhand en favorit, och jag misstog mig inte! En vrålsnygg lila med lite röda pigment i som passar perfekt till hösten! Denna provade jag innan jag satte igång och swatcha resten så på bilden har jag både bas och toplack. Samt dekoration också från Depend. Jag vill minnas att jag har tre tunna lager på bilden, denna typen av lila brukar ju vara något tunnare i formulan. Inte rinnig, men för att inte få någon VNL blev det tre lager.
Silent Forest 7098 Ett snyggt grönt lack, kan tycka den är lite tråkig kanske, ett vardagslack typ. Men också ett lättburet sådant. Perfekt för dig som gärna vill bära färg men inte sticka ut för mycket! Denna var nästan en one coater, och mycket bra formula.
Falling Leaves 7099 Åh Detta är ett riktigt snyggt rött lack. Så jag vill be om ursäkt för bilden. I verkligheten syns det inte så mycket ränder. Så det måste vara blixten som ställt till det. Det hade förmodligen inte blivit så med ett toplack. Men som sagt, jag gillar verkligen detta lacket. med tre lager täcker det fint och är mörkt men ändå ljust. Man ser att det är rött liksom. Ibland an mörka röda nästan uppfattas som bruna för att de blir så mörka på nageln, men detta blir som sagt riktigt snyggt!
Nature's Lullaby 7102 ett riktigt glittrigt lack, svart och guld. Detta är inte min typ av lack tyvärr. Det är väldigt fullspäckat av glitter men det blir inte täckande och jag tror inte man hade sett färgen under om man hade valt att ha det heller. så nja.. för mig ska glitter vara heltäckande eller inte täckande alls. Men färgerna är helt rätt och det var lätt att lacka med, det flyter inte ut så man får glitter överallt som den del lack tenderar att göra.
 
Reflecting Pond 7103 Mmmmm också en förhandfavorit. Depend är verkligen riktigt bra på blåa shimmerlack! Jag vill minnas att jag har två lager här också, utan toplack och ni ser ju hur det shimmrar ändå! formulan var riktigt bra, inte så tunn och rinnig som dessa typer av lack ofta är. Full pott verkligen!
 
Secret Wildlife 7105 Här ser ni vad jag menade med att mörka röda lack ofta blir för mörka, här hjälper blixten till att ta fram det fina shimmret och på så sätt ser man att lacket faktiskt är rött. Detta är som sagt inte min typ av lack. Men formulan och täckningen var bra ändå Och är man ute efter detta typ av lack är det en bra investering.
 
Wild & Free 7107 Precis som det blåa är detta ett riktigt fint shimmer lack, i lite rosa- söd nyans, det får mig att tänka på julen. Och känns inte så höstigt för mig, Hade det varit rödare hade det kanske känts mer höstigt, men det kan man ju inte veta. Hur som är det ett fint lack, med bra täckning och formula.
 
 
Sådär, det var mina 8 små guldkorn.
Jag känner att det finns lack jag älskar och lack som jag inte är så förtjust i. Den ger och tar kan man säga. Jag har ju två solklara favoriter i Wild Berries och Reflecting Pond, det känns som lack jag inte hade kunnat klara mig utan. Falling Leaves tror jag också kommer bli flitigt använd i höst, men även till jul!
Över lag är formulan och täckningen riktigt bra i kollektionen och det gör ju så himla mycket.
 
Det finns ju som sagt 6 lack till i kollektionen, bla två glitterlack, ett silver och ett guld som jag allt är lite nyfiken på. Framför allt det silvriga som verkar ha glitter i lite olika storlekar för en snygg effekt. Så det är inte omöjligt att jag måste inhandla dessa.
 
Som vanligt vill jag slå ett slag för Depend's borste som jag personligen tycker är bland de bästa. Den gör det lätt att få snygga raka linjer längs nagelbandet, och är man inte en van lackerare är det ändå lätt att få det snyggt bara man är lätt på handen.
 
Hittade ni något ni gillar?
 
/Hanna
 
Ovanstående lack har jag fått i recension syfte, bilder och tankar är helt mina egna och går givetvis inte att påverka!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela