Nya Kollektioner- OPI Washington DC

Publicerad 2016-08-09 11:07:01 i Kollektioner, Opi,

Ni kanske har sett att OPI i höst lanserar en ny kollektion som heter Washington DC i samarbete med deras nya ambassadör Kerry Washington, som bla. spelar Olivia Pope i den kritikerrosade TV- serien Scandal.
Jag vågar tror att det inte är ett lyckligt sammanträffande att serien handlar om presidenten, hon heter Washington och det är ett kommande val i USA samtidigt som denna kollektionen släpps, men man vet ju aldrig ;)
Bild: www.OPI.com
 
Jag har inte hunnit lägga vantarna på denna kollektion än... Men det tänker jag minsann göra!
Kollektionen har verkligen allt, enligt mig. Och av vad jag läst mig till har jag förstått att det är riktigt bra formula på de flesta!
Förra året släppte ju OPI sin höst kollektion Venice, som jag tyckte innehöll fina lack men blev inte direkt höst inspirerad.
Inte så höstig enligt mig, även om den innehöll ett guldkorn eller två, Gelato on my mind tillexempel. Så många vi var som suktade efter det baby ljus blåa lacket!! Och It's a Piazza cake blev också en stor favorit hos mig.
 
Men OPI allt är förlåtet, för jag vågar nääästan ( återkommer mer definitivt när jag äger dem alla ;) )påstå att detta är min nya favorit kollektion!
Bild: www.opi.com
Som vanligt har alla lack fyndiga namn så vi går väl igenom dem också, Uppifrån från vänster:
- Yank my Dooodle
- Pale to the Cheif
- Squeaker of the house
- Never a dulles moment
- Stay off the lawn!!
- Suzi- The first lady of Nails
- CIA= Color is Awesome
- OPI  Popular by vote
- Freedom of peach
- Shh...It's Top secret
- Madam President
- We the female
 
Måste erkänna att jag är lite osäker på de rosa- röda lacken, eftersom de på bilden ser så väldigt röda ut, och det är de inte i verkligheten. Men jag tror jag har namngett dem rätt!
 
Kollektionen består av 15 lack varav 3 är Limited Edition lack.
Bild : www.OPI.com
Uppifrån:
- Inside the ISABELLEtway
- Kerry the Blossom
- "Liv" in the Gray
 
Ska man vara lite kritiskt så saknar jag väl ett riktigt rött lack. OPI är så sanslöst duktiga på röda lack så det finns ju en heeel del att välja på i deras samling, så man blir ju inte utan. Men ett riktigt rött lack hade nog kunnat vara pricken över i:et. Även om jag bara efter att ha tittat på kollektionen redan gett 10/10 penslar!
 
Vad jag kunnat läsa mig till så är  We The female ett lack som är lite vårt att färg bestämma, är det rött eller rosa.
Så lite rött finns i kollektionen ändå.
 
Jag är super spänd på de två gröna lacken, Stay Off the lawn och Suzi- First lady of nails, samt det lila Limited edition lacket Kerry the Blossom
 
I kollektionen kommer det även finnas två st mini sets också.
Ett set med de tre Limite Etidion färgerna i mini format som kostar 205 kr.
bild www.opi.com
 
Samt ett set med  4 av lacken från kollektionen i mini format. Detta sett kostar 225kr
 
 
 
 
Lacken och seten finns redan i butik, de stora lacken kostar som vanligt 155kr och finns bla. på www.nailsbodybeauty.se
 
 
Hur sugna är ni nu?
Jag får verkligen försöka hålla fingrarna i styr för att inte beställa hem dem allihopa direkt!!
 
Vill ni läsa mer om Kerry Washington tipsar jag om följande intervju!
 
http://wwd.com/beauty-industry-news/color-cosmetics/kerry-washington-opi-10295505/
 
/Hanna
 
* Inlägget är inte sponsrat, utan information har jag samlat från OPI's  webbsidor OP

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela