OPI- Washington DC

Publicerad 2016-08-29 08:55:47 i Kollektioner, NotD,

Nu hörrni, nu kommer den. Den B Ä S T A kollektionen OPI langat upp sedan jag kärade ner  mig i deras nagellack för 3 år sedan!
 
I helgen var jag i Göteborg med min sambo och kollade fotboll och köpte nagellack. Ja jag hade en OPI Orgie utan dess like. 23 (!!) Nya OPI på 1 (!!) dag! P Grand Parfymeri köpte jag på mig OPIs Washington DC kollektion, och så köpte min fina sambo Mariah Careys Pure till mig. Det var verkligen en dream come true. Det är ett lack jag har velat ha sedan,  ja sedan jag startade. Sedan tog jag en sväng till Ullared påvägen hem och hittade två godingar i en korg där. och väl hemma hade mina fina, fina släktingar skickat mig 5 st OPI som jag inte hade sedan innan. Hur de har lyckats med det vet jag inte!!
 
I alla fall tillbaka till DC. 
 
 
Vi börjar från toppen såklart. Jag har inte använt något Top coat på någon av bilderna.
 
Shh... It's top secret
 Bilden gör inte riktigt detta lacket rättvist, det är ett mörkt lack men det är ändå mjukt.  Detta är nästan en One coater. Men jag har två tunna på bilden.  formulan är riktigt bra och det är lätt att få raka snygga linjer.
 CIA = Color Is Awesome
 Åh detta lack är ljuvligt, Målar man tjocka lager och har topcoat går det definitivt med ett lager här. Men jag har två tunna. Formluan är också fantastisk.
Stay Off the Lawn!!
 Känner att det blir något tjatigt men denna kan också vara en OC ( One coater) på bilden har jag två tunna. och formulan, ja den är bra. Riktigt bra!
Suzi- The first Lady of nails
Åh detta är en av mina favoriter, lätt! Formulan är något tunnare här, inte rinnig men här krävs två lager. Och namnet, hallå, Ä L S K A R namnet!!
Yank my Doodle
 Jag trodde inte detta lacket skulle vara någon höjdare, men väl på nageln så lyser det upp. Här krävs det två lager.
Freedom of Peach
 Här har jag också två tunna lager man hade man målat något tjockare så skulle det kunna gå med 1 lager! Också en snygg mustig färg, inte så klar, utan mer matt. Perfekt till hösten!
Never a Dulles Moment
 Som vanligt med gula lack var detta något stripigt och det behövs två lager. Men efter det är det snyggt. Och det är inte stripigt eller randigt alls. Lutar lite emot det senaps gula hållet och mums gillar jag det! Men formulan är bra. 
Pale to the Chief
 Detta lack är det enda med shimmer i och jag har näästan lyckats få med det på bild. hade nog gått lättare om jag haft ett top lack och fått det lite glansigare. Jag bär två- tre lager här, någon nagel blev lite randig och krävde därför ett tredje lager. 
 
We the Female 
 Här har vi en riktig One coater, även med mina tunna lager mätt! Tjohoo. Givetvis har ag ändå två lager på bilden!
Ett snyggt mörk rött lack som ändå drar åt det hallonröda hållet.
 
OPI By popular vote
Detta lacket har en tunnare formula och det behövdes två lager för full täckning. Men åh är det snyggte eller är det snyggt?
 
Madam president
 
Här har vi en till, en One coater och ja, här har jag bara det, ett enda lager!  Jag får medge att de två senaste ser lika ut på bilderna, men det är de inte i verkligheten. Madam President är mycket ljusare. 
 
 
Squeaker of the house
 
Riktigt bra formula på denna och två lager as always!
 
De sista tre är de tre Limited Edition lacken:
Liv in the Grey
 Detta är ett så himla snygg grått lack. Det är mörkt men inte för mörkt. Man ser liksom fortfarande att det är grått.
 Kan också funka som OC men har såklart två tunna.
 
Inside the ISABELLEtway
Här har jag två tunna lager igen, kan funka som OC . 
Kerry The Blossom
 
Alltså lila är ju min favorit färg och maaaan är detta ett fint lila lack. Men som snygga lila är det något tunt och jag har faktiskt tre lager här för att blixten inte ska tränga igenom, Något tunnare i formulan också men ändå bra.
 
 
Så ja, det var dem, alla 15. Överlag så är det en riktigt bra kollektion. Formulan är så bra och det är flera st OC vilket är fantastiskt. Och alla lack går att få jämna och snygga utan för mycket kladd.
Så kollektionen, kan jag nu säge med gott samvete. Är min nya favorit. Den är SÅ bra!
 
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela