OPI- Summer Retro 2016

Publicerad 2016-05-25 22:24:18 i Kollektioner, NotD, Opi, Swatches,

Sommaren är nästan här och som vi har längtat efter den, något vi inte behöver längta efter längre är OPIs sommar kollektion Summer Retro.
Kollektionen består av 6 sommriga lack.
 
Först lite flaskbilder.
På pressbilderna tyckte jag det mörkrosa lacket såg mörkare ut, så det var en liten besvikelse. Hde hoppats på en mer fucsia rosa typ. Men det är ju godis för ögonen när man ser dem ihop såhär!
 
Towel me about it
 Först ut detljus gula lacket som får mig att tänka på Sooooolen och glass. Kan inte komma på någon gul glass som jag gillar men den får mig ändå att tänka på det!
OPI har på senaste tiden langat upp fler gula härliga nyanser. Som jag älskar allihopa, meeen gula lack är så svåra att få till bra täckning på. Tyvärr är den här inget undantag men jag tycker att den täcker ovanligt bra för att vara ett gult lack. Jag har tre lager, 4 på någon nagel. Tunna lager utan toplack.
Spf XXX
 Ja korall färgade lack har man ju en hel drös av och jag trodde denna skulle bli en i mängden, men nej. Den är faktiskt inte som någon annan jag har. Den är liksom mattare i färgen, inte så lysande som många korall färger är. Och det tycker jag är en stor fördel!! Alltså en lite dovare korall, ett måste i sommar helt klart. Två lager och utan toplack.
I'm getting a tan-gerine
 Denna persikofärgade orangea har OPI gett oss förr, men som med SPF XXX är det en något dovare i färgen inte så klar. och jag gillar det. Det blir en lite sandig känsla av det hela. Som med den gula är täckningen en liten utmaning på vissa ställen. Så tre tunna lager har jag utan toplack.
Sailing & nail-ing
 Först å främst, jag ÄLSKAR namnet Sailing & nail-ing hur festligt?? OPI vinner så mycket på att ha sina roliga namn och jag fattar inte hur de kommer på alla namn! En härlig semesterhavs blå färg. I sommar kan jag matcha naglarna med himlen!
What's the Double Scoop?
 Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det närmsta i beskrivningen jag kan komma är att lacken är lite sandiga, dammiga. Inte så klara och lysande. För mig är det inget dåligt utan jag kan se mig bära dem alla till en snygg bränna i sommar. Denna ljusrosa passar till alla stiligare event du ska på i sommar!
Flip Flops & Crop Tops
 Som jag inledde med var jag lite besviken i början på att den inte var mörka rosa. Men väl på påminns jag om hur bra OPI är på just rosa lack av denna typ. 
 
Och det var OPIs 6 sommarlack. Jag tycker det är en otroligt fin kollektion, och formulan på dem alla är är riktigt bra vilket alltid är roligt. 
Och som jag nämnt vid ett par av dem så är ger lacken en sandig look på något vis som jag verkligen gillar. I sommar ska jag ha mycket kul med dessa lack!!
 
Hittar ni någon favorit?
 
/Hanna
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Ovanstående lack har jag fått från diverse företag i resensionsyfte. Bilderna och åsikterna är mina egna och går givetvis inte att påverka.  Vill ni ta del av dem är ni välkomna att höra av er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela