Depend- Mud mask

Publicerad 2016-09-28 11:13:23 i Depend, Nagelvård,

Depend har ju lanserat en hel drös med nya produkter detta året och en av nyheterna är deras Mud Mask. Jag har faktiskt inte 100% koll på när den släpptes, men jag fick upp ögonen för den när jag läste Hanna's recension. Tyvärr har jag inte kunnat hitta den på varken kicks eller de Åhlens jag besökt. Men så härom veckan hittade jag den tillslut i Växjö.
 
Den finns som sagt redan i butik och kostar 89kr. Produkten är 5-free.
 
Masken ger näring och stärker nageln smtidigt som den är renande och fuktbalanserande. Den ska också vara perfekt att använda innan du målar dina naglar då den förbättrar vidhäftningsförmågan, så att lacket ska fästa bättre.
Jag provade denna masken en söndag då jag brukar ha min " behandlings dag" Perfekt att vårda naglarna lite extra efter en helg som ofta består av mycket lackning. Och stärka naglarna inför en vecka med mycket handsprit och handtvätt, på jobbet.
 
Masken är super lätt att använda, du klickar enkelt ut en liten klick på varje nagel och smetar sedan ut det över nagel och lite precis på nagelbanden runt nageln. Sedan ska masken verka i 10-15 minturer.
Sedan tar man lite papper eller bomullspad och masserar bort masken, avslutningsvis sköljer man händerna i varmt vatten och tvättar bort det sista.
 
 
Tyvärr tog jag ingen före bild, vilket var lite dumt. Men jag är osäker på hur mycket skillnad som hade synts.
Där emot upplevde jag stor skillnad, mina naglar kändes inte så feta , och det får mig ju att tro att om jag lackat dem så skulle det sitta riktigt bra. Jag upplevde också att de kändes renare. Fräscha naglar helt enkelt!
 
Jag blev verkligen förtjust  denna produkt och kommer definitivt köpa på mig fler tuber. Känns extra bra såhär inför hösten då händerna gärna blir lite torrare. Och jag som har ett jobb där jag varvar med att sprita händerna och tvätta händerna var tredje minut uppskattar verkligen en sådan här produkt. Även om jag har en hand och nagelkräm på jobbet som jag försöker använda minst en gång om dagen så sliter det på naglarna.
 
Depends Mud Mask får verkligen full pott av mig!
 
Blir ni sugna på att prova den?
 
/Hanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Naililicious

Jag som driver denna blogg samt Instagram med samma namn heter Hanna, jag bor på en stor gård i hjärtat av Småland- Älmhult. Min förhoppning är att inspirera och färga världen. Jag har målat för glatta livet i snart 3 år och älskat varenda minut av det! Vill ni komma i kontakt med mig angående pressprover för recension eller något annat, vänligen skicka ett mail till [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela